dinsdag 19 maart 2019

Erg nieuws in Utrecht. Schokkend nieuws in New Zeeland!

Kautar, Journaliste van 9 jaar.
Hebben jullie het verschrikkelijke nieuws uit Utrecht al gehoord?
Er heeft gisteren een schietpartij in een tram plaats gevonden. Ik wens iedereen die een naaste is verloren, veel sterkte en ik hoop dat zoiets nooit meer gebeurt.

Sehmuz, journalist van 9 jaar.
Titel: moskee in New Zeeland.
Er zijn afgelopen vrijdag 49 mensen om het leven gekomen in de moskee door een man met een geweer. Ik heb heel veel medelijden met hun.
We wensen de nabestaanden heel, veel sterkte en we wensen ook de slachtoffers kracht toe!
Het nieuws van Andrea, journaliste van 11 jaar.
In Utrecht werd geschoten in een tram. Er kwamen heel, veel agenten om de boel op te lossen.
Zij hadden veel wapens in hun busjes om te helpen. En er waren ook veel ambulances om te helpen.
Er waren ook veel journalisten om het nieuws te geven. Sommige scholen hebben de kinderen niet naar buiten gelaten, andere scholen hebben ouders gebeld zodat ze hun kinderen konden ophalen.
Sommige ouders wisten niet wat er gebeurd was en dat vonden ze heel erg.
Bericht voor de slachtoffers: "wij van de Wijktijgers vinden  het heel erg voor de slachtoffers en daarom schrijf ik graag dat het me spijt en wens ik iedereen veel sterkte.

Hallo, ik ben Zahier een journalist van 10 jaar.
Vrijdag hoorde ik dat er een terrorist in Nieuw Zeeland een aanslag heeft gepleegd op 2 moskeeën.
Ik schrok want er waren bijna 50 doden gevallen. Toen ik hoorde dat de dader was opgepakt was ik heel erg blij.

Gisteren was er een schietpartij in Utrecht. Ik vond het heel erg wat er gebeurd is voor de slachtoffers. Rust in vrede, in het hiernamaals. En ook sterkte voor de nabestaanden van de twee aanslagen Ik hoop dat mensen niet meer zulke nare dingen doen!

Juffrouw Josée helpt ons met het verwerken van het nieuws . We hebben met elkaar er over gepraat en deze brief met elkaar gelezen. We mogen hem mee naar huis nemen.

Door dit belangrijke nieuws konden we niet aan de app die Andrea wil creëren werken maar dat doen we volgende keer.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten