dinsdag 14 maart 2023

Amin aan het woord over het Omniversum

Fluister- spelletje

We begonnen de les met een spelletje. We moesten allemaal in een kring gaan staan. De juf verzon een zin in gedachten, die fluisterde ze in het oor van het kind wat naast haar stond. Dat kind moest het weer door fluisteren aan het volgende kind. De juf moest kijken of het volgende kind hetzelfde zegt en als het kind iets anders zegt dan gaat het fout. Het was heel erg grappig want de eerste zin was: 


'In de zomer draag ik het meeste rode jurken' en ik verstond 'in de zomer dragen ratten jurken'. De zin veranderde langzaam en dat was heel grappig. 

De tweede zin was 'ik ben morgen als eerste aanwezig bij het buurtfeest' en het laatste kind had verstaan: 'ik ben een koekie- monster'. 

Omniversum

Volgende week gaan de wijktijgers naar een museum die heet One Planet we gaan een film kijken in het Omniversum. Het Omniversum lijkt op een bioscoop maar dat is het niet het is veel groter en rond. We gaan de film kijken: Secrects of the Sea. Ik vind het heel leuk en ik heb er zin in.

Buglem blokfluiten

Een wijktijger die heet Buglem ze heeft 5 weken getraind om een Turks liedje te fluiten op haar blokfluit en vandaag heeft ze ons dat laten horen. Ik vond het heel stoer dat ze het ging laten horen aan ons. Ze heeft het heel goed gedaan. 

Levend memorie

Aan het einde van de les hebben we levend memorie gespeeld. Normaal speel je dat met kaartjes maar vandaag speelde we dat met echte levende wijktijgers. Het was moeilijk maar ook heel leuk. 

Volgende week gaan we dus naar het Omniversum. Als jullie willen weten hoe dat is geweest moeten jullie volgende week onze blog lezen! 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten