vrijdag 10 april 2020

Nog langer geen school.....



Nog langer geen school ....... tot 28 april
(Wijktijger Zahier groep 8)

Deze week was het mooi weer en ik wou graag naar buiten gaan.
Dus ging ik naar buiten met een klasgenoot in de buurt voetballen op afstand bij de 'Verademing'.
Het viel me op dat er veel kinderen en volwassenen buiten waren.
Ik ging ook met me moeder en me zus hardlopen buiten en daar viel me ook op dat er veel mensen waren, sommige hielden wel afstand.

Door het coronavirus thuis binnen te blijven is het soms wel vervelend.
Ik heb thuis mijn moeder geholpen met koken en afwassen.
Ook heb ik een spannende film gekeken.
Thuis had ik ook Engels geleerd en een boek gelezen.
Omdat mijn damclub ook dicht is ging ik mee doen met een damtoernooi via de computer online dat gaf mij meer ontspanning.

Ik heb gemerkt dat alles zo lang duurt, dus geen school, dan kom je- achter in de maatschappij en dan leer je minder.
Het lijkt dat het misschien langer gaat duren dan 28 april in deze crisistijd.
Om het Corona virus tegen te gaan  worden er boetes uitgedeeld als mensen zich niet aan de regels houden.
Deze economie wordt steeds slechter.

Heel veel mensen raken hun banen kwijt.
Gelukkig krijgen de bedrijven geld van de banken omdat ze achteruit gaan met hun bedrijven, omdat mensen niet veel meer kopen.
Wat ik nog steeds zie is dat mensen overlijden door het coronavirus dat verandert niet.

Dit jaar is echt een slecht jaar.
Dit had nooit iemand verwacht.
Hoe gaat de toekomst verder uit zien.
Vandaag op nieuws zei Rutte: "houd vol"!!!!
Als iedereen zich aan de regels houdt kunnen misschien de scholen weer open gaan.
Ik hoop dat deze crises snel voorbij gaat.

Corona nieuws van Zahier 2020




Geen opmerkingen:

Een reactie posten