donderdag 2 april 2020

Scholen dicht, ik dacht: 'wat nu'?


Zahier nieuwsbericht Corona
 
Toen ik hoorde dat de scholen dicht gingen schrok ik een beetje.
‘Wat nu’ dacht ik.
Krijgen we geen huiswerk meer, maar we kregen gewoon huiswerk.
De dag doorbrengen was niet moeilijk, ik kon me goed vermaken.
Tijden de eerste week had ik een rooster gemaakt.
In het rooster stond wanneer ik mijn huiswerk maak en lees ik ook wanneer ik een pauze neem.
 
Ik verveelde me niet want ik had genoeg te doen.
Wat ik jammer vind is, dat je niet naar buiten mag en dat er mensen overlijden door het Coronavirus, ook dat de intens of care in ziekenhuizen steeds voller worden met patiënten.
 
Belangrijk is dat je vaak je handen steeds moet wassen en afstand moet houden.
Ik hoop dat het leven weer normaal wordt zoals in China en dat er een medicijn komt.
Ook vind ik het knap van de artsen die dag en nacht werken in de ziekenhuizen.
En ik hoop ook dat oma’s en opa’s hun kleinkinderen weer snel kunnen omhelzen.
 
Groetjes wijktijger Zahier


 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten